КРИТЕРІЇ ОЦІНЮВАННЯ

Всеукраїнського конкурсу

«Шкільна бібліотека - 2017»

Номінація «Шкільна бібліотека: інноваційні проекти»

(для керівників загальноосвітніх, позашкільних навчальних закладів)

На конкурс подаються діючі управлінські проекти з модернізації бібліотеки, перетворення її на сучасний бібліотечно-інформаційний, культурно-просвітницький центр навчального закладу.

Форма – проект.

Включає: актуальну мету, завдання, етапи та шляхи реалізації, стратегічні документи (концепцію/програму), опис теоретичного і практичного значення з вихідними, проміжними та кінцевими результатами втілення задуму, моделювання та планування діяльності з розвитку бібліотеки та створення її позитивного іміджу.

Оцінюється:

сучасність та значущість проекту;

раціональність та продуктивність реалізації проекту;

системність та чіткість визначення цілей і завдань, які взаємопов’язані між собою і взаємоузгоджені із наявним обсягом ресурсного потенціалу;

накопичення в документації ідей та пропозицій, що сукупно сприяють запровадженню системної реалізації проекту;

проведення аналізу реального стану та формування візії бібліотеки;

наявність процесу моніторингу (спостереження за станом і змінами зовнішнього середовища);

врахування думки педагогічного колективу, батьків, учнів;

залучення педагогічного колективу, батьків учнів, громадськості до спільної діяльності в розвитку бібліотеки та створенні її позитивного іміджу, наявність практичних результатів;

створення умов для організації діяльності сучасного бібліотечно-інформаційного центру;

забезпечення заходів щодо поповнення фондів бібліотеки.

Номінація «Шкільна бібліотека – інформаційний центр

навчального закладу» (для бібліотекарів, педагогів загальноосвітніх, позашкільних навчальних закладів)

На конкурс подаються матеріали, що представляють бібліотеку як осередок медіаосвіти, висвітлюють її роль у реалізації освітніх стандартів нового покоління.

Форма – портфоліо.

Матеріали оформляються у вигляді тематичного портфоліо, що вміщує: авторські доробки із створення високоякісного і високотехнологічного інформаційно-освітнього простору: програми, методики, методичні матеріали, опис-анотацію (презентацію) веб-ресурсу (назва, електронна адреса, його особливість, значення для різної категорії користувачів) тощо.

Оцінюється:

забезпечення доступу до інформації учасникам освітнього процесу через використання бібліотечно-інформаційних ресурсів на різних носіях;

сприяння успішному засвоєнню навчальних програм, розвитку творчого мислення, пізнавальних інтересів і здібностей учнів із використанням бібліотечного ресурсу;

забезпечення освітнього процесу і самоосвіти шляхом бібліотечного та інформаційно-бібліографічного обслуговування учнів, педагогічних працівників;

надання інформаційної підтримки педагогічним працівникам у підвищенні методичної культури і педагогічної майстерності;

виховання медійної та інформаційної культури учнів, просування знань і вмінь з інформаційного самозабезпечення навчальної та творчої діяльності;

удосконалення традиційних і освоєння нових бібліотечних технологій;

презентація діючих сайтів (сторінок) бібліотек навчальних закладів, блогів бібліотекарів, які сприяють оптимізації діяльності бібліотек, створенню бібліотечно-інформаційного середовища навчального закладу, формуванню інформаційної, бібліотечно-бібліографічної та читацької культури педагогів і учнів тощо.

Номінація «Бібліотека – виховний простір навчального закладу»

(для бібліотекарів загальноосвітніх, позашкільних навчальних закладів)

На конкурс представляється узагальнений опис досвіду з популяризації кращих здобутків національної культурної та духовної спадщини, героїчного минулого і сучасного українського народу.

Форма – портфоліо.

Матеріали оформляються у вигляді тематичного портфоліо, що вміщує: чітке визначення і обґрунтування теми, практичні результати, висновки та матеріали, що розкривають тему (програми, положення, моделі, схеми, тести, розробки, презентації, пам’ятки, буклети, проспекти, списки літератури, копії статей тощо).

Оцінюється:

застосування загальнопедагогічних принципів і підходів до виховання зростаючої особистості;

застосування сучасних форм, методів і засобів бібліотечної роботи, спрямованих на виховання зростаючої особистості;

взаємодія між учасниками навчально-виховного процесу, публічними бібліотеками і бібліотеками навчальних закладів, громадськістю;

створення інформаційно-методичного забезпечення для здійснення національно-патріотичного виховання дітей і молоді;

організація, проведення заходів з відродження культурних і культурно-історичних традицій (відродження народних звичаїв, обрядів нашого народу та ознайомлення з святами інших країн); виховання любові до рідного краю, своєї Батьківщини;

організація та ведення постійно діючих рубрик, що популяризують літературу про українську історію, боротьбу українського народу за незалежність, мову і культуру;

організація роботи бібліотеки як осередку становлення громадянина-патріота України, використання творчого підходу;

досвід роботи з національно-патріотичного виховання, поширення власного досвіду роботи, практична значущість авторських матеріалів для навчально-виховного процесу;

впровадження кращого досвіду роботи діяльності бібліотек, бібліотекарів.

презентація діючих сайтів (сторінок) бібліотек навчальних закладів, блогів бібліотекарів, які сприяють оптимізації діяльності бібліотек, створенню бібліотечно-інформаційного середовища навчального закладу, формуванню інформаційної, бібліотечно-бібліографічної та читацької культури педагогів і учнів тощо.

Номінація «Читання і діти: діапазон бібліотечних ідей і можливостей»

(для бібліотекарів, педагогів загальноосвітніх, позашкільних навчальних закладів

На конкурс представляється узагальнений опис досвіду з розвитку духовної, емоційно-естетичної, інтелектуальної сфери на основі культури читання.

Форма – портфоліо.

Матеріали оформляються у вигляді тематичного портфоліо, що вміщує: чітке визначення та обґрунтування теми, практичні результати, висновки і матеріали, що розкривають тему (авторські доробки: програми, методики, методичні матеріали тощо).

Оцінюється:

використання традиційних та інноваційних форм роботи бібліотеки із залучення дітей до читання та користування бібліотекою;

вивчення читацьких інтересів та формування читацької культури школярів;

спільна робота бібліотекаря і вчителя із залучення дітей до систематичного читання кращих зразків української, світової літератури;

організація системи роботи бібліотеки з формування читацьких інтересів школярів;

сприяння вирішенню проблем сучасних дітей і підлітків з врахуванням вікової психології та психології читання;

бібліотечна підтримка впровадження сучасних педагогічних напрямів, нових технологій у школі, організації наукової діяльності школярів;

презентація діючих сайтів (сторінок) бібліотек навчальних закладів, блогів бібліотекарів, які сприяють оптимізації діяльності бібліотек, створенню бібліотечно-інформаційного середовища навчального закладу, формуванню інформаційної, бібліотечно-бібліографічної та читацької культури педагогів і учнів тощо.

Кiлькiсть переглядiв: 65

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.