• Ви знаходитесь тут:

  • Головна
  • До 100-річчя від дня народження Василя Сухомлинського

Цьогоріч 28 вересня в Україні та світі відзначають 100-річчя людини, творчість якої – унікальне явище в українській і світовій педагогіці. Це – видатний педагог Василь Олександрович Сухомлинський.

/Files/images/veresen_2018/1538132275_31127307.jpg

22 роки він був директором Павлиської школи, до його думок прислухалися любили його. Він не лише наш сучасник. Він прогнозував майбутнє освіти, передбачав дефіцит емоційного спілкування, занепад етичної компетентності в суспільстві, тому, очевидно, так щедро в його творах представлене емоційне, естетичне виховання.

Українська та світова педагогічна спільнота високо цінує внесок В.О. Сухомлинського в розвиток освіти і науки.

Школа, на думку Василя Сухомлинського, – це не комора знань, а світоч розуму, святиня і надія, духовна колиска народу, норовливе дитя суспільства. Це – світ душевних людських доторкань, зосередження добрих почуттів, тонких переживань. Це – вічне вогнище краси, освіти й освіченості.В школі дитина проводить один з найважливіших періодів свого життя, а не лише засвоєння знання, вміння, навички, способи діяльності.

Василь Олександрович є автором 48 монографій, понад 600 статей, 1500 оповідань і казок, притч та новел для дітей.

Найвідоміша його праця – «Серце віддаю дітям», перекладена на 30 мов світу, її перевидавали 54 рази. Загалом твори В.О. Сухомлинського видано 53-ма мовами світу накладом майже 15 млн. примірників.Його книги присвячені головним чином вихованню і навчанню молоді, педагогізації батьків.

У 1955 році Василь Олександрович захистив кандидатську дисертацію на тему «Директор школи – керівник навчально-виховного процесу». Саме в цей період життя і творчої діяльності видатного українського педагога тісно пов'язаний з Києвом.

Основні ідеї, які розвинув Василь Сухомлинський у своїх працях:

  • любов до дитини;
  • розвиток творчих сил кожної окремої особистості в умовах колективної співдружності на основі етико-естетичних цінностей, інтересів, потреб, який спрямований у кінцевому підсумку на творчу працю;
  • культ природи, природа як найважливіший засіб виховання почуття прекрасного і гармонії;
  • розробка демократичних педагогічних засобів і методів навчання й виховання (повага, заохочення, опора на позитивне, моральне покарання);
  • звернення до внутрішнього світу дитини, опора на її сили, внутрішні потенції, підтримка і розвиток того здорового, що є в кожній особистості;
  • розвиток ідеї «радості пізнання», тобто емоційне сприйняття процесу навчання;
  • демократизація структури управління навчально-виховним процесом у школі (психологічний і педагогічний семінари, школа для батьків тощо).

У книзі «Серце віддаю дітям» він зробив привселюдне зізнання і підтвердження, своїми трудами та щоденними діяннями великого вчителя, він писав: «Що було найголовнішим у моєму житті? Не роздумуючи, відповідаю: Любов до дітей».

Головними постулатами його основи педагогічної системи є:

  1. Виховання дитини повинно бути спрямоване на окультурення її потреб.
  2. Ідеал культурних бажань людини, які необхідно виховувати, – потреби у праці, у творінні добра, у красі.
  3. Щоб виховати дитину, необхідно створити у неї чутливість до виховання (потребу бути хорошою), створити для неї «радість буття», сформувати почуття власної гідності.
  4. Умовою успішного виховання, з якої воно повинно починатися, є створення атмосфери успіху, що є відправною його основою. Абсолютна перевага позитивних стимулів і реакцій на поведінку дитини над негативними.

Кожне покоління по-новому сприймає В. Сухомлинського, знаходить цінні дороговкази для навчання і виховання.

Спадщина кожного митця і кожного вченого має свою долю. Одну досить швидко забувають, іншу – якийсь час тримають у полі зору. І лише небагатьом випадає залишитися у «великому часі». Є всі підстави стверджувати, що спадщина Василя Сухомлинського належить до останніх.

Український педагог подарував нам цілісну педагогічну систему виразного гуманістичного спрямування. І то вже наша проблема, як зуміємо скористатися нею. Маємо підніматися до неї і серцем, і розумом.


/Files/images/veresen_2018/42667525_2006268962765538_7650189356723863552_n.jpg

10 ЗАПОВІДЕЙ УЧИТЕЛЯ

Його ім'я на слуху. Та більшість дотичних до виховання людей і досі глибоко не знають теорію і практику майстра. А між тим його ідеї живлять і нинішнє прагнення освітян змінити ситуацію, зробити нову українську школу ефективною, людяною і теплою. Ця квітка, яку показує дітям великий наш навчитель Василь Сухомлинський, вона їх так зачудовує. МаліОк зібрав десять заповідей геніального педагога, які вважає надзвичайно актуальними нині.

• Школа - не комора знань, а світоч розуму. Усі діти не можуть мати однакові здібності. І найважливіше завдання школи — виховання здібностей.
• До хорошого уроку учитель готується все життя.
• Любов — це насамперед відповідальність, а потім уже насолода, радість.
• У наших школах не повинно бути нещасливих дітей, душу яких гнітить думка, що вони ні на що не здібні. Успіх у навчанні — єдине джерело внутрішніх сил дитини, які породжують енергію для переборення труднощів, бажання вчитися
• Вільний час учителя — це корінь, який живить джерела педагогічної творчості.
• Хто намагається розібратися в хорошому й поганому на своїх уроках, у своїх стосунках з вихованцями, той вже досягнув половини успіху.
• Дати дітям радість праці, радість успіху у навчанні, збудити в їхніх серцях почуття гордості, власної гідності — це перша заповідь виховання..
• Щоб дитина була палко зацікавлена навчанням, їй необхідне багате, різноманітне, приваблююче, інтелектуальне життя.
• Головною потребою кожного школяра мають стати праця, самостійна думка, відкриття істини.
• Поважайте дитяче бажання бути хорошим, бережіть його як найтонший рух людської душі, не зловживайте своєю владою, не перетворюйте мудрості батьківської влади в деспотичне самодурство.


/Files/images/veresen_2018/1538132297_vasil-oleksandrovich-suhomlinskiy.jpg


/Files/images/veresen_2018/42677894_744406012571117_7890126729757327360_n.png


/Files/images/veresen_2018/1538132261_35087438.jpg

Кiлькiсть переглядiв: 61

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.